Köpvillkor

Köpvillkor

Allmänt

Dessa köpvillkor (”Köpvillkor”) gäller när du som konsument gör en beställning via vår webshop på budmower.se. Avtal om köp ingås mellan dig som kund och Madeinc AB, org.nr. 559209-4998, (”MADE”).

Bolagsinformation:

Madeinc AB (Budmower) Hagstensgatan 14H 561 36 Huskvarna Tfn: +46 704-326019, E-post: info@budmower.com Budmower är ett varumärke ägt av MadeInc AB som erbjuder högkvalitativa dekaler till robotgräsklippare. För att kunna beställa på budmower.se måste du ha fyllt 18 år. Du ansvarar för att de lämnade personuppgifterna är korrekta. Budmower förbehåller sig rätten att kontrollera dessa uppgifter. Information kring hur Budmower hanterar dina personuppgifter hittar du i Budmower:s integritetspolicy. Vår strävan är att all information på budmower.se ska vara uppdaterad och korrekt men i undantagsfall kan det förekomma felaktiga uppgifter. Budmower reserverar sig för och förbehåller sig rätten att rätta felaktiga uppgifter kopplat till pris, feltryck i produktbeskrivningar eller andra felaktiga uppgifter på budmower.se. Alla immateriella rättigheter på budmower.se tillhör Budmower eller dess licensgivare. Innehållet såsom varumärken, bilder, produktnamn, beskrivningar, layout, grafik etc. är skyddade genom upphovsrättslig lagstiftning och får inte kopieras eller användas utan skriftligt godkännande av Budmower.

Avtal och beställning:

För att kunna genomföra ett köp på budmower.se måste du godkänna dessa Köpvillkor och bekräfta att du har tagit del av och godkänt informationen om hantering av personuppgifter. Ett bindande avtal om köp ingås i och med att du tar emot en skriftlig orderbekräftelse från budmower.se till den e-postadress du anger vid beställningen. Vi ber dig att noggrant läsa igenom orderbekräftelsen för att ta del av viktig information kring ditt köp och tider för leverans. Innehåller orderbekräftelsen felaktiga uppgifter ber vi dig att omedelbart kontakta oss på info@budmower.com. När du genomför en beställning på madestickers.com ska du vara medveten om att det medför en betalningsskyldighet för beställda varor. Du har möjlighet att avbeställa dina varor med full återbetalning fram till att du tar emot en skriftlig orderbekräftelse från oss.

Priser

I priserna på budmower.se ingår moms om 25 %. I kundkorgen när du gör din beställning ser du det totala priset för valda varor inklusive alla avgifter, moms och frakt. Betalning På Budmower använder vi oss av Klarna Checkout. Du kan välja mellan faktura, direktbetalning, kortbetalning eller banköverföring. Klarna erbjuder även delbetalning. Observera att betalsätten kan variera utifrån land och den kreditprövning som Klarna gjort på dig.

Leverans

När du beställer en vara på budmower.se har du möjlighet att välja bland tillgängliga leveranssätt. De leveranssätt som är tillgängliga för just din beställning visas i varukorgen i samband med att du lägger din beställning. Leverans sker genom våra samarbetspartner för transport och dess underleverantörer (Fraktbolaget). Det är på ditt ansvar som köpare att tillse att den adress och de kontaktuppgifter du uppgav vid beställningstillfället är korrekta.

Leveranskostnad

Leveranskostnad anges direkt i varukorgen i samband med din beställning, (fraktkostnad för leverans inom Sverige är SEK 99. Leveranskostnader framgår också i den skriftliga orderbekräftelsen du får efter din beställning.

Leveranstid

Leveranstiden för din beställning framgår av orderbekräftelsen. Vi gör alltid vad vi kan för att leverera din beställning så snabbt vi kan. Normal leveranstid inom Sverige är ca. en (1) vecka med undantag för högsäsong (mars-maj) då det vid enstaka fall kan ta upp till två (2) veckor vid beställningar i webshopen. Om leveranstiden blir längre än vad som framkommer av orderbekräftelsen meddelar vi dig så snart vi fått information om förseningen. Budmower ansvarar inte för försening som beror på dig eller tredje part, och som ligger utanför vår kontroll.

Transportskador

När du tar emot en leverans ska godset alltid kontrolleras för transportskador. Eventuella transportskador, så som godsskada, emballageskada eller saknat kolli, ska noteras på transportörens fraktsedel och signeras av både dig och transportören. Du ska sedan anmäla transportskadan omedelbart till Fraktbolagets kundservice. Om skadan upptäcks först efter uppackningen ska anmälan om skadan göras till Fraktbolagets kundservice inom 7 kalenderdagar (leveransdag inkluderad) från mottagandet av varan.

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Paket ligger kvar hos ombud/terminal i tio dygn från ankomstdagen. För paket som ej hämtas ut debiteras du som kund tur- och returkostnad om ett outlöst paket går i retur.

Ångerrätt

De flesta av våra produkter är specialtillverkade efter särskilda anvisningar från dig som kund och har en tydlig personlig prägel vilket innebär att de enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) är undantagna från ångerrätten enligt samma lagstiftning. För det fall du handlar varor på budmower.se som inte omfattas av ovanstående undantag har du, enligt gällande distans- och hemförsäljningslagstiftning, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka en vara om du skulle ångra dig, utan att ange skäl. Du har rätt att undersöka varans egenskaper och funktion, men tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt. Om varan har hanterats i större utsträckning nödvändigt har Budmower rätt att få ersättning för värdeminskningen. När du utnyttjar ångerrätten får du betala returfrakten. Du behöver meddela oss på info@madestickers.com om att du vill utnyttja ångerrätten inom 14 dagar från dagen då du tog emot varan. För att returnera varan kan du använda dig av följande standardformulär för ångerrätt. Varan ska sedan skickas tillbaka inom ytterligare 14 dagar från dagen då vi tog emot ditt meddelande om att utnyttja ångerrätten. Behöver du hjälp eller ytterligare information ber vi dig kontakta info@budmower.com som hjälper dig vidare. Återbetalning görs till vald återbetalningsmetod när vi har tagit emot och godkänt din retur. Återbetalning görs av hela ordersumman, dock med avdrag för returfrakten och eventuellt värdeminskningsavdrag.

Reklamation

När du köper en vara på budmower.se har du enligt svensk lag tre års reklamationsrätt. Det innebär att du kan reklamera fel på din vara som fanns vid köpet men som kanske visar sig först senare. Ett fel som beror på vanvård, olyckshändelse eller liknande ansvarar dock inte Budmower för. Om du vill åberopa reklamationsrätten av en felaktig vara ska du meddela till info@budmower.com så snart du upptäcker felet. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkte felet eller borde ha märkt felet. När vi tagit emot din reklamation gör vi en bedömning av varan utifrån gällande lagstiftning. Om den reklamerade varan efter sådan bedömning visar sig vara felaktig kompenserar vi dig i enlighet med gällande konsumentlagstiftning men om varan visar sig inte vara felaktig har Budmower rätt att neka reklamationen. Vid en nekad reklamation betalar du returfrakten. För godkänd reklamation står Budmower för returfrakten.

Tvist utanför domstol

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförfarandet och följer ARN:s rekommendationer.

Tillämplig lag

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras i allmän domstol.

Ändring av Köpvillkoren

Budmower förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Köpvillkor löpande. Uppdateringar av Köpvillkoren publiceras på madestickers.com och gäller för köp som ingås efter uppdateringen. Dessa Köpvillkor gäller för köp som ingås efter 2022-08-01.


Account